maandag 27 juli 2020
Het CBR is vorige week gestart met een social media campagne om jongeren te wijzen op de Rijbewijstips en Rijschoolzoeker.
Het CBR wil graag informatie leveren over het halen van het rijbwijs via de websites CBR Rijbewijstips en CBR Rijschoolzoeker. De CBR Rijbewijstips zouden helpen bij vragen zoals: waar moet ik op letten bij het kiezen van een rijschool? En met welke kosten moet ik rekening houden? CBR Rijschoolzoeker zou helpen bij het kiezen van een goede rijopleiding.
Social influencers
Via instagram, YouTube en TikTok wordt de campagne verspreidt. Zo krijgen jongeren rond hun 16e verjaardag een verwijzing naar de tip over het starten met je rijbewijs op je 16e.
Ook werkt het CBR samen met drie influencers die hun rijbewijs willen halen. Zij delen hun ervaringen en tips via Instagram posts en stories. Samen hebben zij ruim 200.000 volgers. Om ook de ouders van de jongeren die hun rijbewijs willen halen te bereiken, plaatsen we advertenties op Google voor de Rijschoolzoeker.
Onderzoek
Eerdere social media campagnes voor de Rijbewijstips en Rijschoolzoeker bleken succesvol, schrijft CBR. Nu wil het CBR een onderzoek doen onder ouders van jongeren die het rijbewijs gaan halen. Hiermee willen ze achterhalen hoe de oriëntatie en het keuzeproces bij het zoeken naar een rijopleiding verloopt en welke factoren daarbij een rol spelen.
Bron: Rijschoolvandaag.nl